Neřešil někdo zapojení, aby svítily obě světla tlumeně a po přepnutí dálkově?
Díky za info
Když se podíváme na zapojení na obrázku, nacházíme zde opět známé věcičky, přepínač světel tlumená/dálková č. 55, dvouvláknovou žárovku předního světlometu č. 62 , zelený drát tentokrát autor manuálu nezapoměl zakreslit, já tam pouze doplnil bod G ( prosím neplést si s jiným bodem G :O)), zeleně jsem ten drát zdůraznil. Červeně jsem opět naznačil drát který musíte doplnit a přivést ho k přednímu světlometu. To ukostření, které jsem rovněž naznačil červeně už je teoreticky zapojeno v žárovce H4. Jediný rozdíl bude v tom, kde se nachází konektor č. 53 (left handler switch). Na internetu píšou, že by se měl nacházet pod nádrží pod termostatem, je to na vás, aby jste ho vystopovali a popřípadě to zveřejnili pro ostatní. Tam se bude nacházet ,, zelený drát a bod G" a tam to musíte připojit. Tak vzhůru do toho, není to nic složitého, a napiště jak jste dopadli. Biker 007.
Text a foto: Biker 007
Zapojení druhého světla na FZ6 v praxi.
Od přepínače dálkových a tlumených světel přichází kabelový svazek, který je ukončen plastovou paticí sdružených konektorů. Důležitý je zelený přívod, jenže na tento už nenavazuje další pokračování.
Zelený přívod (velká šipka) nově provedený vývod (malá šipka)
Je nutné vložit do protikusu plastové patice konektor (samec) a asi jeden metr vodiče.Vodič provléknout otvorem v rámu a podél původního svazku se dostat až k patici žárovky H4. Tam jednoduše připojit na vodič " T " konektor a stiskem konektor zatlačit do plastové patice. Následně opačným způsobem provést montáž všech demontovaných částí a nastartováním zkontrolovat kvalitu své práce. Vesele se pochválit za dobře odvedenou práci a těšit se na sezónu.
Pro úplnost chci upozornit, že konektory u Yamahy ani Hondy nelze sehnat (údajně záměrně nedodávají) použil jsem tedy konektor z vrakoviště ze svazku Felície. Ten bylo nutno mírně upravit. Konektor T jsem zakoupil v autoservisu za 5,50kč. Celá úprava mě tedy vyšla na směšných 10,-kč , ale ten pocit z rozsvícených obou světel je k nezaplacení. Čas strávený u tohoto vylepšení se pohybuje v délce tří hodin. Pokud bude kdokoli chtít poradit s touto záležitostí, pak volejte kdykoli, rád pomůžu. Tak s chutí do toho……. LADIS.
Neřešil někdo zapojení, aby svítily obě světla tlumeně a po přepnutí dálkově?
Díky za info
Neřešil někdo zapojení, aby svítily obě světla tlumeně a po přepnutí dálkově?
Díky za info
Neřešil někdo zapojení, aby svítily obě světla tlumeně a po přepnutí dálkově?
Díky za info
Ahoj všem,
jako první věc bych rád poděkoval Jirkovi (peepa) za zaslání origináního samečka na připojení do místa G.
Jde to opravdu snadno. Nejhorší práce je sundání air boxu, kde je po oštroubování horního krytu se samotným filtrem nutné odstranit také spodní část - zde jsou v dolní části imbusy které je nutné povolit (pouze povolte nevyšroubujte je tam vymezující vložka, která okamžitě spadne do motoru), odpojit hadice, odpojit jeden konektor (nebo vytáhnout celej) a nezapomenout na hadici na pravé straně z pohledu řidiče z druhé strany.
Potom už jen posunout schránku na baterii a jste tam. Připojení originálního konektoru je otázka minut... na tažení kabelu vlastně taky (jen izolace a protažení + koncovky).
Pro ostatní až uživateli peepa dojdou konetory posílám fotky z rozměry pro případnou výrobu z nějakého podobného.
Díky za návod vše funguje přesně jak má... včetně světelné houkačky. Dálkové přepíná vlákno přesně tak jak má.
S pozdravem
Frenky
Fotky ZDE
ahojte. som tu uuuplne novy. a s cistym svedomim viem napisat aj totalne neskuseny v tychto mechanickych zalezitostiach. kludne vam vyberem slepak, ale droty mi do ruk nedavajte...skrátka... na moju smolu som jedna z tych povah co kym nieco nieje dokonale, tak ho to proste stve. pred mesiacom som si zaobstaral starsiu fz6s (2005) a snazim sa to nejak dat dokopy. no a tie svetla mi hodne biju do oci... JE TU Z VAS NIEKTO TAKY SKILLER A OCHOTNY, ZE TOTO VIE UROBIT ,,NA POCKANIE"? SOM V BRATISLAVE A BOHUZIAL NEVIEM ZATIAL MOTO NIKDE DOSTAT.. (JE MALINKO ROZOBRATA). kludne za to to zaplatim. ale proste chcel by som svietit na obe... :D ak niekto, napiste mi prosim na zirusdk@gmail.com dikes.
Ahoj všem, díky za skvělý návod a také díky peepovi za jazýček do konektoru "G". :) Vyzkoušeno v praxi. Svítí skvěle a klasickým přepínačem přepíná vlákna v H4 jak má. Jediné, co možná funguje trochu jinak, je svetelná houkačka. Testoval jsem ji sice jen jednou, ale nepřepíná žárovky stejně jako s použitím přepínače tlumených světel na dálková, ale to pro mě není moc problém , využívám jen minimálně.
Pokud by někoho zajímalo, tak zde je moje zkušenost s instalací na FZ6S:
Moc se mi nechtělo do té demontáže nádrže, měl jsem zrovna plnou, tak jsem jen povolil dva horní šrouby, aby se dala nádrž naklopit. K tomu je potřeba ještě demontovat plastové výplně přední masky, výplň vlevo a vpravo, tedy 2x 4 šroubky. Pak jsem nádrž naklopil do úhlu, kam až dovolily hadičky od nádrže a nádrž jsem zajistil v požadovaném úhlu dřevěnou laťkou položenou přes hrazdu řidítek. Menší nevýhodou postupu bylo málo prostoru ke koukání, kterého jsem ze začátku potřeboval více, dělal jsem to prvně. Hledaný konektor byl uložený v mém případě v gumovém rukávu před schránkou na uložení baterky, k přístupu bylo nutné jí posunout směrem dozádu, proto jsem demontoval baterku(kostru a pak plus) a povolil její uložení. Samotné povolení nestačilo, musel jsem podle rady také opatrně odpojit sací jednotku(ta černá, velká plastová věc na motorem uložená pod nádrží :)), tedy odpojit cca 5 hadiček, 1 konektor a 4 těsnící kroužky ke čtyřem válcům. Ty byly natočené právě tak, aby se tam dostalo s nářadím. Takže super. Sundal jsem jednotku a obnaženou hlavu motoru jsem překryl relativně čistým hadrem. Protože jsem to dělal sám a nepracoval jsem v ideálně čistém prostředí, raději jsem si připravil i vysavač. Pak už to byla pohoda. Odtlačit schránku baterie, před ní jsem našel popisovaný konektor, od Peepy jsem měl jazýček, který jsem připojil k cce 60cm vodiče, druhým koncem připojeným do patice H4, všechno zaizolovat a znovu složit.
Nemusel jsem řešit připojení do patice světla H4, vhodný konektor jsem měl již z prvního pokusu servisu, kdy zvolili vlastní postup: Patici H4 propojili s paticí H7.
K jejich metodě jsem měl trochu výhrady, protože při jízdě na dálkové, svítily současně tři vlákna(1x v H7 a 2x vlákno v H4), a bál jsem se přehřátí kabeláže a reflektoru. Nyní OK.
Úpravu jsem realizoval dle návodu na moto FZ6 Fazer S2 2008 a chodí super! A protože jsem nechtěl svojí kočce dělat žádnou brutus úpravu elektriky, koupil jsem na vrakáči celý svazek a z něho vyštípal pěkně origo jazýčky. Takže borci, kdo budete chtít, napište na peepa-007@atlas.cz - dokud budu mít, pošlu jazýček do konektoru na dobírku za 50 Kč + poštovné (popř. osobní odběr / Praha).
Dakujem za popis postupu, pred troma dnami som to dokončil a keď že som zohnal aj jazýček (samec) do konektora 0,60€ aj protikus (samicu) do H4 konektora 0,70€ tak to je ako od výroby, Len problém nastal dnes ráno ked som chcel naštartovat a akumulátor úplne vy.... :-( idem kúpit nový a uvidím či to bude robiť to zapojené svetlo alebo len baterka zdochla ked že od kupy je na prd a po nainštalovani svetla som to pár krat preštartoval.