Nazdar chlapi,
chtěl jsem se zeptat zdali někdo nemá problémy s př. vidlicí- ,,bouchání,, nevím jak bych to jinak napsal, prostě když jedu přes nerovnosti tak místo aby vidlice tlumila tak mlátí.Dal jsem to do servisu, servisman zjistil že byl prasklý přepouštěcí kanálek na spodku tak ho vyměnil, vyměnil i přužiny,gufera a vodítka, ale problém přetrvává. Zkoušel jsem 15,10 a 5 W olej- nic nepomáhá teď tam mám 5W- hladina odpovídá hladině z manuálu, předpětí mám nastavené tak abych když na moto sednu aby př vidlice poklesla o 35mm. Nastavení útlumu roztahování a stlačování mám podle manuálu (zkoušel jsem to štelovat, ale s 0 výsledkem). Podle mě nejdou ani tlumiče na doraz (musím to jestě oměřit mám tam el. stahovací pásku.
Jediny co mě teď napadá je:
1. zkusit popustit vidle v brýlích o 5 mm, zdali se něco nezmění
2. vyměnit pružiny za trvdší ( našel jsem 9.5N- nevím kolik jsou orig) 2700.-
3. nebo za progresivní 2500.-
4. sehnat jinou př. vidlici z jiné moto
5. koupit jinou moto - což se mi nechce až na př vilici jsem s fazerem spokojen i když
díky za odpovědi
Marek
Pokud ti něco mlátí při přejezdu "normálních" nerovností tak to bude nejspíš krk řízení nebo přužina ve vidlicích umístěná k jedné straně (cinkavý zvuk) nemá vliv na funkci vidlice.
1. Popuštěním vidlic o 5-10mm zkrátíš rozvor a motorka bude točivější a o trochu nižší.
2. Zkontroluj délku pružin podle manuálu.
3. Origo pružiny jsou progresivní.
No v krku by loupalo, kdyby byl volný, když jsem měl kolo venku tak jsem žádnou vůli nezjistil, ale hýbal jsem s vidlici jenom do stran a od motoru k sobě...todle prostě mlatí s celým předkem jakoby ty vidlice byly zavařený a nehýbali se- takovej tankodrom. Pružiny byly na podzim měněný rozměr je OK. Mám je daný vetšíma mezerema nahoru
Využívám 90mm ze 140mm zdvihu podle eletrikářké pásky.
DO vydlice teda patří 5W ne?